Saturday, December 7, 2019

Making Business Finance Easy


How many finance brokers do you know that rock up to the office in full leathers on a BMW R1150GS – the same motorcycle made famous by the UK TV presenter and actor Charley Boorman in his highly successful adventure travel series? 

While the choice of commute is a little unorthodox for the Managing Director of one of Australia’s leading equipment finance brokers, his company’s tailored solutions to providing clients with out-of-the-box solutions and stress-free personalised service is what sets Finmax Finance apart from its competitors.

In this interview with Wheel Spin Media, the company’s Managing Director Lawrence Hohnjec reveals what it takes to stay ahead of the curve.

What were you doing before you started Finmax? I started in sales with Xerox Canada then progressed to sales trainer with finance being an additional tool. In 1988 I founded Hampton Group Leasing Inc., which I sold 10 years later and moved my family to Australia. That same year I launched Hampton Group Finance and in 2006 HGF transitioned to Finmax Finance specialising in Equipment Asset and Vehicle Finance.


How did the business come about?
I felt there was an opening in the market for a company that could provide a much better service and make it easy to access crucial funding allowing businesses to function at their maximum capacity.


4 comments:

  1. Thanks for sharing this post. This is more helpful for find how to become expertise in leading finance and marketing by Fahim Moledina.

    ReplyDelete
  2. С сумкой которой пользуются дамы всё сложно. Для нее на первое место выходит то, как глядится девайс. Девушка готова потратить свое время, чтобы втянуться к необычной для себя сумочке в гардеробе, но при этом произвести первое впечатление на родственников. В аксессуаре дамы можно обнаружить косметику, телефон, аксессуары, перчатки. Перечень случаться намного значительнее, всё упираеться от параметра избранного аксессуара. В гардеробе девушки сразу несколько сумок разных стилей и цветов. Для похода на работу или учёбу леди избирает маленькую сумку или кросс-боди, для слеты с подругами на закате. Интересно, что женщине редко даруют клатч. Атрибуты леди выбирает сама, а когда есть необходимость, то показывает коллегам то, что она хочет в качестве желаемого подарка. Подарки и неожиданные приобретения здесь будут неуместны. Приобретение новой вещи – это важное дело, но черезмерно приятное. Поэтому делайте это как можно чаще тут мир сумок !

    ReplyDelete

Meet Mark Woelders, Dealer Principal at Motorama Group. I interviewed him recently for Automotive Dealer to find out more about his company...